Don't judge a blog by its followers

Friday, 18 November 2011

Aku dengan MLM..??

(Ada kawan aku pernah tanya aku pasal hukum MLM. Aku cakap rujuk ustaz. Sebab aku bukan ustaz. Tapi dia nak tahu apa pendapat aku, so ni pendapat aku….)

Soalan kawan aku (macam ni lebih kurang) :

Salam shuk..kau pernah dengar MLM kan? Aku rasa mesti kau pernah tau kan. Apa hukum MLM ni ek? Dan apa pendapat kau tentang MLM nie??

Jawapan aku :

Salam.. Em.. aku dengar cerita MLM ni guna sistem pyramid kan? Dan dia tak sama macam skim cepat kaya, cuma boleh kata senang jana keuntungan dan kerja dia senang je, tak susah mana pun.
Ok, hukum MLM aku tak tau. Kau rujuk ustaz, ulama’ berdekatan. Aku bukan ustaz. Tapi kalau kau tanya pendapat aku, macam ni.

Dulu zaman Firaun, ada bina pyramid. Tapi sayang Firaun masuk neraka.
Dan yang aku tau la, manusia yang pernah kaya dan paling kaya kat dunia ni Qarun. Tapi sayang, Qarun jugak masuk neraka.
Dengan erti kata lain, dua-dua masuk neraka.

Dah itu je pendapat aku.

Sekian.

p/s : untuk keterangan lanjut yang lebih hebat dan “meletup”, boleh la refer di http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/222-multi-level-marketing-menurut-shariah.html atau http://aididmuaddib.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment